Schermafbeelding 2022 06 10 om 14 55 13

Breads of the Creative Cities Call

Brood is basisvoedsel en wordt overal ter wereld gebakken en gegeten. Maar elk land en gemeenschap hebben andere recepten om brood te bakken en andere manieren/tradities om het te eten. Het project Breads of the Creative Cities wil deze unieke tradities capteren. Organisatoren Stichting ITKI en haar partner Tucson (VS), UNESCO City of Gastronomy stelden deze call op voor lokale bakkers, boeren en molenaars. De definitie van brood wordt voor deze call uitgebreid tot elk lokaal basisvoedsel dat een cultureel belangrijke rol speelt in het erfgoed van een gemeenschap, om zoveel mogelijk steden die lid zijn van de UCCN op te nemen.

Doelstellingen

EEN CULTURELE DIGITALE BRON CREËREN: Een digitale hub creëren waar verhalen en tradities van de traditionele lokale bakkers, boeren en molenaars van de UCC worden verzameld.

PROMOTEN VAN BEST PRACTICES

DEZE WAARDEVOLLE KENNIS IN DE SPOTLIGHT PLAATSEN: de cultuur, de traditie en de inspanningen van de bakkers, boeren en molenaars.

HET UCC-NETWERK VERSTERKEN: Creëer een sterkere relatie tussen de Creatieve Steden en de Kennishouders die bij het project betrokken zijn.

Breads of the Creative Cities Third Edition

Hoe deelnemen?

Vertel ons over je activiteit/bedrijf, je werktechnieken en je producten!

Je kunt deelnemen als UNESCO Creatieve Stad of particulier of onderneming (bakker, molenaar, boer) door je hier te registreren op het Creative Knowledge Platform.