MOOD
Met de Mood-dampkamp heeft Novy een bijzonder 2-in-1-element in hun assortiment. Design en sfeer zijn de basisprincipes van Mood. Het is dan ook een efficiënte dampkap én een verlichtingselement. In 2016 kwam Mood op de markt in de kleuren wit en later zwart.
Mix & match
Mood is standaard voorzien van twee witte plafondelementen, al is er daar ook de keuze voor zwarte zwarte elementen. Wie een nog opvallender statement piece wil, gaat voor een plafondplaat in wit of zwart. Mood laat zich mixen en matchen om elke keuken de juiste sfeer te geven.
Zelf sfeer creëren
Mood is een aanpasbaar verlichtingselement. Dat wil zeggen dat de lichtintensiteit en kleurwarmte aanpasbaar zijn. Je kan dus kiezen tussen een warm en sfeervol wit, of een kouder en functioneel wit. De ledstrips zijn bovendien energiezuinig.
Stille kracht
Deze dampkap is niet alleen knap ontworpen, ze is ook onzettend stil. De strakke look verstopt de innovatieve recirculatietechniek. Dankzij dat systeem worden geurtjes binnenshuis aangepakt en heeft u geen warmteverlies door afvoer naar buiten.
Company: Novy
Novy, opgericht in 1907, is dé specialist in damkappen, kookplaten en verlichting. Design, kwaliteit, vakmanschap en innovatie kenmerken de producten van dit Belgische bedrijf. De ontwikkeling en productie gebeuren nog steeds in Kuurne, West-Vlaanderen. Vandaag werken er bij Novy zo’n driehonderd mensen en is het bedrijf marktleider op vlak van dampkappen in België. Maar Novy is gekend tot ver buiten de landsgrenzen. Het merk heeft eigen filialen in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zwitserland, UK en distributeurs in Oostenrijk, Italië, Spanje, Tsjechië, Polen, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Litouwen, Estland en Israël.
Senior Designer: David Pas
David Pas coördineert het Design Lab bij VERHAERT, een innovatiecentrum dat bedrijven begeleidt bij het ontwerpen van nieuwe producten en systemen met een toegevoegde waarde. Design en innovatie zijn zijn passie. Gecombineerd met zijn jarenlange ervaring resulteert dit in doordachte ontwerpstrategieën die leiden tot baanbrekende producten voor sterke merken. Tot zijn klanten behoren AB Inbev, Bosch, Coca-Cola, Friesland Campina en Siemens.
Junior Designer: Orlando Thuysbaert
Orlando Thuysbaert studeerde productdesign. In 2012 startte hij met twee van zijn medestudenten het bedrijf Absintt. Absintt beschouwt innovatie niet als een noodzakelijk kwaad maar als een essentieel onderdeel van de bedrijfsstrategie. Absintt helpt bedrijven dan ook bij het definiëren van de juiste strategische doelstellingen, waardoor het ontwerpproces relevanter, efficiënter en leuker wordt. Absintt heeft meer dan 70 klanten wereldwijd.
Dit product werd ontwikkeld binnen het 5X5® innovatietraject. Met 5X5® bieden Voka West-Vlaanderen en Designregio Kortrijk ondernemingen de kans om onder begeleiding en in samenwerking met een ontwerper of ontwerpteam hun idee uit te werken tot een nieuw product of dienst.